2012 novemberében rendelkezésre álló kérdőívünk alapján kinyert adatok a következők:
1, A termék iránt érdeklődők (kérdőív kitöltők) átlagos életkora: 26,2 év
2, A termékünk iránti érdeklődés 95,5%-ban háztartások, 4,5 %-ban vállalkozások arányában oszlott meg.
3, Kíváncsiak voltunk, hogy mennyire tartják reálisnak a tisztelt fogyasztók a találmányunk valóságtartalmát, amely szerint viszonylag rövid időn belül a legtöbb háztartásba eljuthat egy olyan szerkezet, amely által "Nem kellene többet az energiaszolgáltatóktól függeni és önmagának állítaná elő a szükséges elektromos energiát a fogyasztó".A kapott eredmény akkor a maximális 7 pontból 4,41 lett, amely azt eredményezte számunkra, hogy a megkérdezettek 63%-a hisz abban, amit mi képviselünk. (Ez az eredmény természetesen 2013 I. negyedévére növekedett, hiszen találmányunkat többen személyesen is megtekintették.)
4, Érdekelt minket az a kérdés is, hogy mennyire járatosak a tisztelt fogyasztók az energiagazdaságosság kérdésében.
"Tudna nekünk olyan berendezéseket felsorolni, amik Ön szerint gazdaságosak és ha nem is jövedelemtermelőek, de csökkentik az Ön költségeit? (Napelem, hibrid személygépjármű, stb.)
A beérkezett válaszok:
- Napkollektor (házi gyártású),
- Szilva aszaló, házi gyártású, napenergiát igényel csak.
- thermo fűtés, napelem, hibrid autó, mini szélerőmű,
- Energiatakarékos izzók, energiatakarékos háztartási gépek
- napkollektor, hőszivattyú
- Energiatakarékos izzó, napelem, "A"osztályos mosogép
- Jelenleg nem rendelkezem ilyenekkel.
- termál fűtés
- energiatakarékos izzó, alacsony energiafogyasztású háztartási gépek, geotermikus energia felhasználása, házi szélturbina használata.
- napelem, hibrid személygépjármű
- Tesla
- Napelem, Geoenergiához szükséges nem tudom mik, kandalló, cserépkályha
- hőszigetelési eljárások"
5, Érdeklődéssel vettük figyelembe az átlagos háztartások elektromos áramban mérhető energiafogyasztási mértékeket. A megkérdezett háztartások az alábbi :
100- 200 kWh/hó mértékű fogyasztási értékkel a háztartások 37,5 %-a;
201- 250 kWh/hó mértékű fogyasztási értékkel a háztartások 25 %-a;
251- 300 kWh/hó mértékű fogyasztási értékkel a háztartások 29,2 %-a;
301- 400 kWh/hó mértékű fogyasztási értékkel a háztartások 8,3 %-a rendelkezett
6, Az akkor megkérdezettek körében a termékünket érintő fogyasztói ár meghatározására az alábbi eredményeket kaptuk:
A vásárlók 68,2%-a 1-2 millió forintos ár ellenében tudná megvásárolni termékünket.
Ezen kívül 13,6 - 13,6%-os arányban kaptunk 2-3 millió illetve 3-5 millió forint közé tehető fogyasztói árral kalkulált vásárlási hajlandóságot is.
4,5 %-ban pedig presztízstermékként értékelve voltak olyan kitöltők, aki 5 és 7,5 millió forint közötti ár ellenére is megvásárolná termékünket.
(Ennek a kérdésnek a megválaszolása által 2013-ban jelentősen csökkentettük költségeinket, így egy - a többség elvárásának megfelelő- árkalkulációval tudunk kilépni a versenypiacra.)
7, Szerettük volna megtudni mindazt a közönségkommunikációs csatornákat jellemző hírforrások halmazát, ahonnan értesülhetnek a vásárlói kör tagjai.
Eredményként az alábbiakat kaptuk:
Az internet terjedésével Email útján szeretne a megkérdezettek többsége (45,5%-a) információt kapni mind a találmányról, mint a lehetséges újítások alakulásáról.
Sorban a második helyen következett a televízió (27,3%), majd harmadik helyezettként a rádió és postai hírlevelek egyenlő arányban (13,6-13,6%-ban) szerepeltek.
8, Utolsó kérdésünkként arra kaptunk választ, hogy a környezetünkre mekkora hatással tudunk bírni és milyen ambíciókkal állunk az embertársaink figyelmének felkeltésére. (Találmányunk által a költségtakarékossági tényezőket előtérbe helyezve.)
"Szívesen tájékoztatná ismerőseit a találmányról és mesélne nekik az Ön által szerzett információkról, ha tudja azt, hogy tényleg gazdaságos a működtetése? (Megközelítőleg akár 6-8 hónapon belül az Ön háztartásának rezsiköltsége akár a felére is csökkenhet.)"
A kapott eredmények alapján a megkérdezettek 72,7 %-a úgy vélekedett, hogy igen, természetesen javasolná ismerőseinek is találmányunkat.
4,5 %-ban nem adnák tovább az információt, hiszen ahogy Ők megtudták, megtudhatják mások is.
22,7 %-ban "Természetesen! Még segítenék is és email útján küldeném tovább akár a kapott hírlevelet, akár a személyes tapasztalataimat."